Współpraca pomiędzy Nami i Partnerami polega w zależności od rodzaju partnera  na zasadzie B2B lub B3B

Marketing B2B

W marketingu B2B chcesz skupić się na logice produktu i jego cechach.  Decyzja o zakupie nie wiąże się z żadnymi osobistymi emocjami , dlatego warto skupić się na zrozumieniu kupujących i tego, jak działają w ramach procedur ich organizacji. Jaka jest ich rola? Co jest dla nich ważne?

Ten rodzaj marketingu dotyczy ludzi bardziej korzystających z produktu niż samego produktu. Bądź bardziej szczegółowy dzięki swoim  materiałom marketingowym . Twoje najskuteczniejsze komunikaty będą koncentrować się na tym, jak Twój produkt lub usługa oszczędza czas, pieniądze i zasoby. Jakiego zwrotu z inwestycji mogą oczekiwać kupujący przy zakupie?


Na przykład wyobraź sobie, że Twoja firma sprzedaje oprogramowanie zwiększające produktywność. Jeśli sprzedajesz go firmom, kluczową rzeczą, której potrzebujesz, aby móc pokazać swoim potencjalnym klientom, jest to, że korzystanie z oprogramowania pozwoli im zaoszczędzić pieniądze w postaci czasu. Ponieważ osoby korzystające z oprogramowania będą mogły usprawnić swoją pracę dzięki wykorzystaniu Twojego oprogramowania, pracownicy będą mogli zrobić więcej w tym samym czasie. Ponieważ byłby to prawdopodobnie znaczący zakup dla większości firm wymagających wielu licencji na oprogramowanie i odpowiedniego szkolenia, spodziewaj się, że proces sprzedaży będzie obejmował szczegółowe demonstracje i okresy próbne.

Marketing B2C

Kiedy kierujesz reklamy do konsumenta, chcesz skupić się na zaletach produktu. Ich decyzja jest bardziej emocjonalna. Konsumenci różnią się również tym, że dla wygody wymagają różnorodnych kanałów dystrybucji. Konsumenci rzadziej są zainteresowani długim przekazem marketingowym i chcą, abyś od razu przeszedł do rzeczy.


Konsumenci nie chcą pracować, aby zrozumieć Twoje korzyści. Zamiast tego będą chcieli, abyś wyraźnie wskazał im korzyści. W przypadku konsumentów Twój przekaz musi być prosty i łatwy do zrozumienia. Konsumenci mają również znacznie krótszy proces zakupów niż firmy. Mogą dokonać zakupu w ciągu kilku minut do kilku dni.


Twoje najskuteczniejsze  strategie marketingowe  będą koncentrować się na wynikach i korzyściach, jakie przyniesie im Twój produkt lub usługa. Klienci będą chcieli dowiedzieć się więcej o tym, jak produkt lub usługa im pomaga i jakie korzyści przynosi im osobiście. Skoncentruj się na problemie lub problemie, który rozwiązujesz.


Rozważmy ponownie przykład oprogramowania zwiększającego produktywność. Konsumenci będą chcieli wiedzieć, w jaki sposób oprogramowanie ułatwi im życie. Jeśli zawiera funkcję kalendarza, w jaki sposób wprowadzanie informacji jest łatwiejsze i jak synchronizuje się je z telefonami i laptopami członków rodziny itp.? Twoi klienci w tym przykładzie nie oczekują zwrotu z inwestycji. Po prostu szukają oprogramowania, które ułatwi im życie, ale nie będzie zbyt skomplikowane.